سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره طراحی سایت!

 

همگی چیز در رابطه ساخت سایت در‌این نوشته‌علمی به آن اشاره شده‌است که شمارا با معنا اینترنت ، گویش های اپ نویسی زیر اینترنت ، پروسه طراحی وب ،گونه های تارنما و ضرورت آن آشنا می‌کنیم.

 

پس با ما درین نوشته‌ی‌علمی همپا طراحی سایت در مشهد باشید تا داده ها بیشتری در قضیه ساخت سایت کسب فرمایید.

 

اینترنت چه است؟

در‌حالتی که بخواهیم جواب به پرسش جواب به پرسش ساخت وب سایت چه می‌باشد را بدانیم بایستی اولیه با معنی اینترنت آشنا باشیم.

 

اینترنت یا این که World Wide Web که به اختصار www نامیده می گردد جزیی ار وب میباشد و منابعی از صفحه های اینترنتی را دارا می‌باشد که هر کدام از این صفحه های نشانی مشخصی دارا هستند و به وسیله آن‌ها مسیر یابی می‌شوند. استفاده کننده با وارد کردن صفخه اینترنت متبوع خویش در مرورگر می توند به شیت اینترنت مدنظر خویش دسترسی داشته باشد.

 

نشانی تارنما شما امل چندین قسمت است :

 

پروتکل (http یا این که ftp)

www ( گوشه و کنار خدماتی وب )

اسم دامنه یا این که اسم وب سایت

پسوند دامنه ( com .org ، .ir ، .net. و …)

این قسمت دربردارنده داده ها تارنما هستند و برگه اساسی تارنما را index.html می نامند که مشتمل بر متن‌ها و تصویر هایی میگردد که طراح تارنما با مخلوط آنان شیوه دکورا سیون آن را معلوم می نماید.

 

پست دارای ربط : تبلیغات گوگلی چه است؟

 

تاریخچه طراحی وب

تاریخچه ساخت سایت به سال 1999 برمیگردد که گروه برنزرلی ، شیت اینترنت خویش را برای اولی توشه در یک‌سری پارارگراف و لینکی که به پست الکرونیکی خودش به طور malito ساخت را ، پباده سازی نمود.

 

به این سیرتکامل مجموعه برنزرلی تحت عنوان اولی طراح اینترنت شناخته شد و این اتفاق افتاد از مهم‌ترین تحولات قرن 21 در عرصه ارتباطات به حساب میآید.

 

تمامی چیز در رابطه ساخت وب سایت

شناخت با مضمون‌ طراحی وب سایت

طراحی وب سایت به مهارات ها و عمل هایی جهت ساختار صفر تا صد یک وبسایت گفته میگردد. کل این عمل ها به وسیله طراح وب سایت طبق یک طرح ریزی به روی تصاویر ، متن‌ها ها ، پوشه های صوتی و فولدر های تصویری انجام می گردد.

 

طراح وبسایت به چه کسی گفته می گردد؟

جهت ساخت وب سایت به متخصصین متعددی برای مثال گرافیست ، نرم‌افزار نویس ، بهینه سازی فعالیت، پشتیبانی و… وبسایت نیاز میباشد که از مهم‌ترین آنان طراح وب سایت ، اپلیکیشن نویس و بهینه سازی عمل می باشد. طراح اینترنت در واقع به کسی گفته میشود که در تولید ساخت سایت خلاقیت به خرج می‌دهد و با به کارگیری ازطرح های خوشگل به وب سایت شما ارتقاء می بخشد و آن چیزی را که استفاده کننده به طور بدون واسطه با آن در رابطه میباشد را پباده سازی میکند.

 

طراح تارنما به دو قسمت تقسیم می‌گردد :

 

frontend developer : پباده سازی بخش های ظاهری وب سایت را با به کار گیری از لهجه های اپلیکیشن نویسی ذیل اینترنت به عهده دارااست و دقیقا چیزی را پباده سازی میکند که مخاطب می بیند.

 

backend developer : طراح بدنه تارنما هست و هر چیزی که مخاطب آن را نمی بیند ، را دربرگیرنده می‌شود مانند خزانه اطلاعاتی ، محل مراقبت فولدر ها ، اطلاات یوزرها و ….

 

ساخت‌و‌ساز محتوا از وظایف طراح تارنما نمی‌باشد!

طبق استاندارهایی که برای طراحی وب سایت و همینطور طراحان وبسایت رقم خورده ، ساخت محتوا وظیفه طراح وب سایت نمی‌باشد و طراح وبسایت تنها وظیفه ایجاد و ساخت‌و‌ساز وب سایت را به عهده داراست البته در‌صورتی‌که که مبادرت به عقد قراداد منقطع در این زمینه خواهد شد طراح وبسایت قادر است به تنظیم ساخت و ساز محتوا و وارد کردن ان در وب سایت بپردازد.

 

مقاله پیشنهادی : تبلیغات گوگلی

 

پباده سازی اشکال وبسایت

ساخت سایت به چه انگیزه دارای اهمیت هست؟

امروز هر کسب و عمل آنلاین برای توسعه و گسترش تجارت خویش می بایست دارنده سایت خوب باشد. وبسایت شما می تواند برهان پیروزی تجارت شما باشد یا این که برهان ناکامی آن ! این برهان به توان تاثیر گذاری وبسایت شما به روی استفاده کننده بستگی داراست. براین اساس داشتن یک سایت سوای چشم شدن به وسیله مشتریان امداد چندانی به رونق کسب و فعالیت شما نمی نماید. از خصوصیت های اهمیت ساخت سایت در کسب و کارتان می شود به صرفه جویی در حین ، معرفی تولیدها و سرویس ها سوای داشتن محدودیت مکانی و هنگامی اسم پیروزی.

 

اشکال وب سایت

استاتیک :

 

این سیرتکامل سایت ها صرفا جهت معرفی به استفاده کننده را دارا هستند و نیازی به تغییر و تحول مداوم داده ها درون تارنما ندارند یعنی فعالیت آپدیت رسانی ئر دوران برهه زمانی مقداری انجام می‌گردد. به همین عامل این نحوه از ساخت وب سایت منسوخ شده‌است.

 

داینامبک :

 

درین شیوه تازه طراحی وب سایت شما با داشتن جایگاه مدیر و پنل مدیریتی توانا به بروز رسانی وب سایت خویش میباشید. این آپ دیت رسانی دربرگیرنده اضافه یا این که کاهش کاغذ در اینترنت، تولید اشکال فرم ها و …. می گردد.

 

روند طراحی وب

فرایند طراحی وب 

طرح ریزی برای طراحی وب سایت

تحقیق محتوا

پباده سازی گرافیکی قالب وب سایت

کد نویسی

نصب سیستم مدیر محتوا یا این که cms

وارد کردن داده ها اول وب سایت

آزمایش و بازبینی تارنما

گویش های ساخت سایت 

کسانی که قصد ساخت سایت را دارا‌هستند ، بسیار دارای اهمیت است که بدانند کدام لهجه نرم‌افزار نویسی پایین اینترنت را حافظه بگیریند و در آن مورد عمل داشته باشند.

 

html یا این که html 5 : این لهجه توانمند به اکران دادن داده ها متنی و تصویری میباشد و اولی زبانی میباشد که شما می بایست آنرا در اپ نویسی پایین اینترنت فرا گیرید.

css یا این که css 3 : اکثری از قالب هایی که در html نیست در css در دسترس طراحان قرا گرفته میباشد.

java script: برای ارتقا پویایی صفحه های و نظارت فرم های html ، تولید گونه های منوها و … از این لهجه پایین اینترنت به کار گیری می‌گردد.

jquery : از کادر ورک های لهجه زیر اینترنت java script ست. این گویش هیچ دخالتی به روی کدهای گویش html ندارد. در واقع این گویش بخش اعظمی از کارهایی که با java scripy انجام می‌شود ا تسهیل می‌بخشد.

مهارت های مهم برای طراحی وب سایت

احاطه بدون نقص بر html

احاطه بی نقص بر css

یادگیری java script

یادگیری jquery

یادگیری bootstarp

شناخت با اپلیکیشن های طراحی سایت مانند ++dreamweaver ، php storm، note pad

شناخت با اپلیکیشن های خزانه اطلاعاتی مانند mysql

یادگیری استانداردهای ساخت سایت